El creixement d’Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, la revista d’ACPO

La revista Àmbits de Psicopedagogia i Orientació ha tancat l’any 2024 amb unes xifres espectaculars de visualització: un total de 70.580 lectures anuals. Així es consolida com una publicació en l’àmbit de la psicopedagogia i la orientació educativa i professional. Aquestes dades no només reflecteixen el creixent interès per la revista, sinó també la rellevància dels seus continguts per als professionals del sector.
Un dels aspectes més destacats d’aquest any ha estat l’èxit del número 61 que ha assolit la xifra record de 17.781. Això el converteix en el número més llegit des que es publica la revista, superant fins i tot el número 60, que ja havia tingut un gran impacte amb 14.841 lectures.
Aquest augment sostingut de l’audiència indica que els temes tractats són d’especial interès i que la revista està aconseguint captar l’atenció d’un públic ampli i divers.
Davant d’aquestes dades sorgeixen algunes preguntes:
Què ha fet que el número 61 destaqui sobre la resta? Ha estat la temàtica abordada, la qualitat dels articles, la participació d’autors i autores reconegudes o una millor estratègia de difusió? Sigui com sigui, aquest èxit ha de servir com a punt de partida per reflexionar sobre l futur
de la revista i continuar millorant la seva capacitat d’impacte.
L’augment de lectors i lectores també ens mostra la necessitat de seguir treballant en la difusió i l’accessibilitat dels continguts. Aprofitar canals digitals, xarxes socials i estratègies de comunicació innovadores pot ser clau per mantenir aquest creixement i assegurar que la revista
Àmbits de Psicopedagogia i Orientació continuï sent un espai de referència en el camp de l’orientació i la psicopedagogia.
Aquest creixement de la revista està estretament vinculat amb l’activitat de l’Associació Catalana de Psicopedagogia I Orientació, ACPO, que impulsa espais de reflexió, formació i debat per als professionals del sector. La revista no només serveix com a mitjà de difusió de les investigacions i experiències en orientació i psicopedagogia, sinó que també és un canal per a visibilitzar les accions i iniciatives de l’associació. Els fòrums territorials, els esdeveniments de formació i la seva aposta per un model d’orientació inclusiu, troben en
Àmbits de Psicopedagogia i Orientació una plataforma clau per arribar als professionals i generar debat acadèmic i pràctic.
L’ACPO segueix treballant per enfortir el treball en xarxa, fomentar la formació continua i impulsar la codesició enl’àmbit educatiu. En aquest sentit, la revista juga un paper fonamental com a eina de cohesió i de difusió del coneixement entre els diferents agents educatius i socials.
A mesura que la revista creix en impacte, també ho fa la capacita t de l’associació per influir en les polítiques educatives i aportar eines pràctiques als professionals que treballen en aquest àmbit. Amb aquest fita aconseguida només resta felicitar tots i totes les que fan possible la revista: l’equip editorial, els autors i les autores, i per suposat els lectors i les lectores que any rere any consoliden la seva confiança en aquesta publicació. El repte ara és seguir creixent i oferir continguts cada vegada més rellevants i enriquidors per a la comunitat educativa i professional.
Jaume Francesch i Subirana
President d’ACPO
març de 2025