De què parlem quan parlem de contextos més accessibles?

Quan parlem d’accessibilitat no parlem d’altra cosa que de la millora de la qualitat de vida de les persones. En el centre educatiu són múltiples i simultanis els entorns, moments i persones que conflueixen.
Reflexionar i cercar maneres que el nostre centre sigui accessible per a tota la comunitat és necessari per conviure-hi i treballar plegats. En aquesta formació pretenem, a partir de l’anàlisi i l’aplicació de situacions i casos pràctics, entendre i plasmar el que implica generar entorns educatius més accessibles i, per tant, més inclusius i participatius.
Per més informació, podeu consultar aquí.
Objectius
  • Reflexionar sobre el concepte d’accessibilitat i el concepte d’inclusió i específicament en l’entorn educatiu.
  • Proposar situacions educatives a millorar en l’àmbit de l’accessibilitat.
  • Generar dinàmiques que facilitin l’accessibilitat de la i en la comunitat educativa.
  • Generar un banc de bones pràctiques aplicables en el nostre entorn educatiu.

Continguts

  • Accessibilitats (cognitiva, física, sensorial).
  • Accessibilitat, inclusió i disseny universal.
  • Diferencies entre disseny accessible i disseny inclusiu.
  • Accessibilitat universal i usabilitat.
  • L’accessibilitat en l’entorn educatiu.
  • Una comunitat accessible.
  • El disseny per l’accessibilitat cognitiva.
  • Documents accessibles.

 

Equip formatiu

 

Aurora Sánchez

Fisioterapeuta escolar amb llarga experiència en l’entorn educatiu inclusiu. Professional del SE (Servei Educatiu ) de Nou Barris (CEB), EAP B.01 Nou Barris. Especialitzada en diferents àmbits de la fisioteràpia pediàtrica. Tutora d’alumnat de pràctiques universitàries. Coordinadora de l’equip de fisioterapeutes escolars del CEB. Membre d’ACPO

 

 

 

 

Elena Alonso

Llicenciada en psicologia per la UB. Treballa en orientació educativa des del 1999-2000. Ha treballat en diferents SSTT tant com orientadora de centre com orientadora d’EAP especialment donant suport a centres d’alta complexitat, amb suports intensius i CEE. Dinamitzadora de xarxes de territori des de diferents seminaris. Actualment treballa a l’EAP B.01 de Nou Barris (CEB). Membre d’ACPO.

 

      • Etapa educativa: Educació Secundària
      • Franja horària: dilluns 01/07, dimarts 02/07, dimecres 03/07 i dijous 04/07, de 15:30h a 18:30h
      • Total d’hores: 15 hores lectives (12 hores presencials i 3 hores de treball personal)
      • Preus: 29€ Preu Soci/sòcia ACPO i/o As. Rosa Sensat · 58€ Preu General

Inscriu-te!

Comparteix