De què parlem quan parlem de contextos més accessibles?
- Reflexionar sobre el concepte d’accessibilitat i el concepte d’inclusió i específicament en l’entorn educatiu.
- Proposar situacions educatives a millorar en l’àmbit de l’accessibilitat.
- Generar dinàmiques que facilitin l’accessibilitat de la i en la comunitat educativa.
- Generar un banc de bones pràctiques aplicables en el nostre entorn educatiu.
Continguts
- Accessibilitats (cognitiva, física, sensorial).
- Accessibilitat, inclusió i disseny universal.
- Diferencies entre disseny accessible i disseny inclusiu.
- Accessibilitat universal i usabilitat.
- L’accessibilitat en l’entorn educatiu.
- Una comunitat accessible.
- El disseny per l’accessibilitat cognitiva.
- Documents accessibles.
Equip formatiu
Aurora Sánchez
Fisioterapeuta escolar amb llarga experiència en l’entorn educatiu inclusiu. Professional del SE (Servei Educatiu ) de Nou Barris (CEB), EAP B.01 Nou Barris. Especialitzada en diferents àmbits de la fisioteràpia pediàtrica. Tutora d’alumnat de pràctiques universitàries. Coordinadora de l’equip de fisioterapeutes escolars del CEB. Membre d’ACPO
Elena Alonso
Llicenciada en psicologia per la UB. Treballa en orientació educativa des del 1999-2000. Ha treballat en diferents SSTT tant com orientadora de centre com orientadora d’EAP especialment donant suport a centres d’alta complexitat, amb suports intensius i CEE. Dinamitzadora de xarxes de territori des de diferents seminaris. Actualment treballa a l’EAP B.01 de Nou Barris (CEB). Membre d’ACPO.
- Etapa educativa: Educació Secundària
- Franja horària: dilluns 01/07, dimarts 02/07, dimecres 03/07 i dijous 04/07, de 15:30h a 18:30h
- Total d’hores: 15 hores lectives (12 hores presencials i 3 hores de treball personal)
- Preus: 29€ Preu Soci/sòcia ACPO i/o As. Rosa Sensat · 58€ Preu General