ÀMBITS DE PSICOPEDAGOGIA I ORIENTACIÓ ÀÁF – PRIMAVERA 2023

número nº 58 3a època de la versió digital amb accés directe d’ÀMBITS DE PSICOPEDAGOGIA I ORIENTACIÓ ÀÁF – PRIMAVERA 2023

 

Monogràfic: “la vida més enllà de l’escola”  – Joan Serra Capallera (Director Àmbits de Psicopedagogia i Orientació)

Després de la revelació–    Montserrat Solsona (Assessora Psicopedagògica)

MONOGRÀFIC “LA VIDA MÉS ENLLÀ DE L’ESCOLA”

El benestar de l’alumnat i les famílies en els processos d’inclusió educativa   – Climent Giné (Professor emèrit. FPCEE Blanquerna. Universitat Ramon Llull), Anna Balcells (Professora associada. FPCEE Blanquerna. Universitat Ramon Llull), Joana M. Mas (Professora contractada Doctora. FPCEE Blanquerna. Universitat Ramon Llull)

L’ educació postobligatòria de l’alumnat amb discapacitat intel·lectual i altres discapacitats del desenvolupament: Una qüestió pendent –  Natxo Martínez-Rueda (Facultad de Educación y Deporte, Universidad de Deusto), Garazi Yurrebaso Atutxa (Facultad de Educación y Deporte, Universidad de Deusto), María Villaescusa Peral (Facultad de Educación y Deporte, Universidad de Deusto)

Construint ponts. Com acompanyar en els canvis d’etapa a l’alumnat amb NESE (Necessitats Específiques de Suport Educatiu)  – Eva Miró i Martí (Orientadora)

Acompanyant joves amb discapacitat en la transició de l’escolarització cap al món laboral – Sergi Tremp Bernat (Psicopedagog)

La inserció laboral de persones amb discapacitat intel·lectual: el model de Can Calopa de Dalt, treballant amb i per a la persona – Arantza Almenta (Educadora social)

AURA Fundació, pioners aplicant el Treball amb Suport  – Sara Plaza Pascual, Carme Llorens Pujós (AURA Fundació)

Itineraris d’inclusió sociolaboral per a persones amb síndrome de Down o d’altres situacions de discapacitat intel·lectual – Pep Ruf i Aixàs (Fundació Catalana Síndrome de Down)

Educació, resistència i interseccionalitat: història de vida d’una dona veneçolana amb Síndrome de Down

– Sonia López Rodríguez (Psicòloga educativa)

Institut Escola La Mina. Un projecte sempre en transformació per a l’equitat i la inclusió – Marta del Campo Casals (Directora de l’Institut Escola La Mina)

ARTICLES

El desenvolupament professional a través de xarxes d’aprenentatge docent: una revisió dels factors clau i anàlisi d’una experiència – Sara Escuin López (Universitat Autònoma de Barcelona), David Duran Gisbert (Universitat Autònoma de Barcelona)

Les xarxes de col·laboració de professorat entre escoles: impactes, dificultats i reptes de futur – Elisabet Moreras Costa (Pedagoga)

Ressenya –  Competencia comunicativa oral. Su desarrollo en la escuela inclusiva: evaluación e intervención – Jaume Forn i Rambla

Ressenya – Violencias y Desamparos. Una práctica colaborativa entre salud mental y educación -– Carlos Borobia Pueyo

Ressenya –  Los renglones torcidos de Dios– Jaume Forn i Rambla

 

Comparteix