nº 57 d’ÀMBITS DE PSICOPEDAGOGIA I ORIENTACIÓ ÀÁF – TARDOR 2022

www.ambitsaaf.cat

 

Cal redefinir l’objecte i els subjectes en l’assessorament psicopedagògic actual? – Joan Serra Capallera (Director Àmbits de Psicopedagogia i Orientació) 

1-3
Acompanyar les famílies amb fills amb discapacitat, és una opció pels EAP? Lluís Espunya i Danés (Psicopedagog)

4-17

Intervencions per apropar família i escola quan la relació és difícil Joana Alegret (Psiquiatra), Manel Gener (Psicopedagog)

18-28
Els altres símptomesRosa Maria Belana Vallcaneras (Tècnica Educació Inclusiva Departament d’Educació a SSTT de Barcelona Comarques)

 

29-38
Valoració de l’experiència de la implementació dels cercles de paraula als centres educatius del Pla de Barris de la ciutat de BarcelonaLaia Mas-Expósito (Associació Centre d’Higiene Mental Les Corts), Juan Antonio Amador Campos (Universitat de Barcelona), Andrés di MassoTarditi (Universitat de Barcelona), Rocío Casañas Sánchez (Associació Centre d’Higiene Mental Les Corts), Lluís Lalucat-Jo (Associació Centre d’Higiene Mental Les Corts)

 

39-52
Sexe i Diversitat Funcional Montserrat Garcia Silva (Fundació Àmbit Prevenció)

 

53-67
IFE Institut Les Salines: sis anys atenent les necessitats educatives especials des de la Formació Professional Rafa Garcia Gomar (Professor d’Orientació Educativa. IFE Institut Les Salines), Óscar González Álvarez, (Professor d’Orientació Educativa. IFE Institut Les Salines), Àlex Rodríguez Jiménez, (Professor d’Orientació Educativa. Cap de Departament. IFE Institut Les Salines), Andreu Aísa Vázquez, (Professor d’Orientació Educativa. IFE Institut Les Salines), Marian Rodríguez, (Professora tècnica. IFE Institut Les Salines), Maria Miguélez Cardona, (Tècnica Integració Social. IFE Institut Les Salines), Marc Coma Mata, (Tècnic Integració Social. IFE Institut Les Salines)

 

68-77
L’ acompanyament a l’alumnat amb necessitats educatives especials a l’educació secundària  Juan de Vicente Abad, (Catedràtic d’orientació educativa. Orientador de l’IES Miguel Catalán de Coslada)78-93
IES Rodanas: la convivència com a camí cap a la inclusióFernando Pablo Urbano, (Director de l’IES Rodanas), Maria Jesús Mainer Casanova, (Assessora de formació)

 

94-102
Ressenya El cervell de l’adolescent – Jaume Forn i Rambla

 

103-105
Ressenya Alcarràs – Jaume Forn i Rambla106-107
Comparteix