Taula d’ Experts organitzada el 19 de març: Avaluar o Examinar ?
El passat 19 de març de 2015 va tenir lloc la taula d’experts amb títol “Avaluar o examinar?”. Va ser organitzada per l’ACPO en el marc de les diferentes jornades, formacions o taules que esperem poder dur a terme al llarg de l’any.
La taula, moderada per el Director de l’Institut Arquitecte Manuel Raspall i membre de la Junta de l’ACPO Alex Letosa, es va desenvolupar amb l’exposició dels tres ponent i un més que interessant debat posterior a partir de les diferents preguntes dels assistents.
En primer lloc, el professor de la facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universidad Carlos III de Madrid, Juan Andrés Ligero, va exposar, amb dades, la importància i la incidència de factors socioeconòmics en l’èxit educatiu, així com la dificultat en l’adequació de les avaluacions externes amb els objectius de centre (prioritats de treball dels centres educatius).
El doctor en Pedagogia i actual Secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament, Joan Subirats, va fer posteriorment una interessant dissertació de la funció avaluadora de l’ensenyament en relació a l’actual situació socioeconòmica.
Finalment, el doctor en Ciències Econòmiques Joan Mateo va donar a conèixer les diferències i les carències de les avaluacions externes que donen lloc a l’informe PISA, així com la necessitat del canvi de concepte d’avaluació d’un punt de vista de control a un punt de vista de construcció.
Per acabar, les preguntes i debat obert amb els assistents va ser prou interessant, amb idees que van deixar palès que tots els professionals presents compartíem les premisses presentades pels ponents.
Cal destacar a més, l’afluència en l’assitència a l’acte, que es va dur a terme de forma gratuïta i que va tenir repercusions a les xarxes socials en el moment que va tenir lloc.
L’ACPO està organitzant properament la Jornada Anual del mes de Novembre, així com una propera formació reconeguda per el Departament d’Ensenyament de la que us n’informarem properament.