Models d’asessorament psicopedagògic, revista ÀÁF i formació ICE “assessorar per innovar” del mes de maig

lagoonr       portada

Benvolgudes i benvolguts, volem difondre novetats a nivell d’assessorament psicopedagògic que tindran lloc aviat i de les que alguns col·laboradors d’ACPO hi participen per una, dues, o fins i tot tres bandes.

En primer lloc publiquem en la revista ÀÁF sis articles on expliquem el procés de tres anys d’assessorament d’un grup de treball realitzat per l‘EAP de Sant Martí   i dinamitzat pels Drs Ramon Lago i Javier Onrubia.  Però a més volem destacar la interessant formació que organitzem des de l’ICE de la Universitat de Barcelona, el Departament de psicologia del desenvolupament i de l’educació, i on col·laborem com a ACPO( Per més informació podeu punxar l’enllaç que us adjuntem ) .

Les II Trobades de Reflexió entorn de la Inclusió «Assessorar per innovar: assessorament psicopedagògic i social, models i eines per a la intervenció»

ice

Aquesta formació consistirà en 4 sessions on especialistes de la universitat i professionals de l’assessorament psicopedagògic parlarem dels diferents models, en les dues primeres sessions pensem que es presta una especial atenció al model Lago-Onrubia, d’assessorar per la millora  i on participarem alguns membres del grup de treball de l’EAP de Sant Martí, i d’altres escoles i serveis educatius,  en fi que pensem que, com es poden generar moltes sinergies us describim concretament l’activitat i a sota posem l’enllaç amb l’article de la revista ÀÁF,

1a sessió: 3-05-17

Presenten: Francesc Mena, psicopedagog de l’EAP Sant Martí i professor associat del Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia de l’Educació de la UB.
M. del Mar Aldámiz-Echevarría, responsable de programes de formació de l’ICE UB en tutoria, convivència, orientació, inclusió i benestar del docent.

18 – 19 h Ponència

Assessorament psicopedagògic i social: acompanyar en processos de canvi i d’innovació
Xavier Onrubia, doctor en Psicologia. Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia de l’Educació de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. El Javier és el primer autor de la revista Àmbits que apareix en la formació, la’rticle fet amb el Ramon Lago és

ACOMPANYANT LA INTRODUCCIÓ PER PART DELS PROFESSIONALS DE L’EAP DE PROCESSOS D’ASSESSORAMENT ORIENTATS A GENERAR PRÀCTIQUES MÉS INCLUSIVES 

Posteriorment hi haurà un diàleg crític de diferents professionals de l’educació sobre aquest acompanyament, sense fer un èmfasi en el model Lago-Onrubia que es reserva per la segona sessió.

Pilar Ugidos, directora de l’Escola Miquel Bleach (Barcelona).
Sandra Galera, psicopedagoga EAP Montmeló.
Caridad Villar, treballadora social de l’EAP Ciutat Vella.

2na sessió 10-5-17

En aquesta segona sessió presenta i modera Francesc Mena, psicopedagog EAP Sant Martí, professor associat de la Facultat de Psicologia de la UB i dinamitzador de xarxes i webmaster d’ACPO, l’article que ha publicat al monogràfic d’AÁF conjuntament amb la Rosa Solé és: REFLEXIONS SOBRE UNA EXPERIÈNCIA PER A LA MILLORA DE LA PRÀCTICA ASSESSORA A L’EAP DE SANT MARTÍ 

18-19h La sessió començarà amb una presentació del Ramon Lago, Models i eines d’assessorament: model d’assessorament per a la millora de la pràctica educativa, el Ramon també té un article publicat, conjuntament amb el Javier Onrubia,  ACOMPANYANT LA INTRODUCCIÓ PER PART DELS PROFESSIONALS DE L’EAP DE PROCESSOS D’ASSESSORAMENT ORIENTATS A GENERAR PRÀCTIQUES MÉS INCLUSIVES José Ramón Lago (Universitat de Vic), Javier Onrubia (Universitat de Barcelona)

19 – 20 h Taula d’experiències de la implementació del model A la taula d’exepriències hi haurà dues autores que també han publicat un article a l’actual número d’ÀÁF , explicant com experiència reixida el seu procés d’assessorament amb proposta de millora fet al llarg d’aquests tres anys amb centres educatius on intervenen, les dues altres professionals el seu EAP ha iniciat aquest procés d’assessorament aquest any i no han publicat encara un article.
Anna Monteagudo, psicopedagoga de l’EAP Sant Martí. UNA EXPERIÈNCIA DE MILLORA DE L’ASSESSORAMENT A UN CENTRE D’INFANTIL I PRIMÀRIA Ana Ma. Monteagudo Cao (EAP B-21 SE de Sant Martí)
Montserrat Sierra, treballadora social de l’EAP Sant Martí. LA MILLORA DE LA INTERVENCIÓ SOCIAL A L’ESCOLA. REFLEXIONS SOBRE UN PROCÉS D’ASSESSORAMENT Montse Sierra, (Treballadora Social. EAP B-21 SE de Sant Martí)
Blanca Baiges, directora i psicopedagoga de l’EAP Ciutat Vella.
Sandra Soriano, treballadora social de l’EAP Ciutat Vella.

Tot i que no participaran directament de l’activitat que hem dissenyat a la Universitat de Barcelona, pensem que son del vostre interés i també us els adjuntem amb els enllaços per si els voleu consultar.

ASSESSORAMENT PER A LA MILLORA DE LES PRÀCTIQUES EDUCATIVES: CREANT PONTS DINTRE D’UN CENTRE DE SECUNDÀRIA Mª José Marco (EAP B-21 SE de Sant Martí)

ASSESSORAMENT PER A LA MILLORA DE LA PRÀCTICA SOBRE L’ESTIMULACIÓ DEL LLENGUATGE ORAL A EDUCACIÓ INFANTIL: Reflexió i intervenció a partir del treball a l’aula Laura Herrero Periz, (Psicopedagoga EAP B-21 SE de Sant Martí)

L’activitat segueix encara amb dues sessions més

3a sessió: 17-05-17

18 – 19 h Ponència

Com llegim la institució? Indicadors a tenir en compte
José Leal, psicòleg, psicoterapeuta i supervisor d’organitzacions.
Diàleg amb Josep Amorós, psicòleg, coordinador del Centre de Recursos Educatius per a Alumnes amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta de Barcelona, i amb Teresa Huguet, assessora psicopedagògica del Departament d’Ensenyament i formadora.

19 – 20 h Taula d’experiències reeixides

Què necessita el centre de l’assessor? Què li demana? Què pot oferir l’assessor al centre?
Modera: Teresa Huguet, assessora psicopedagògica i formadora.
Neus Santos Napal, directora de l’Escola Xarau de Cerdanyola, i Silvia Borrell, psicopedagoga i tècnica CRETDIC del Vallès Occidental.
Ramon Coma, director de l’Institut Marta Mata de Montornès del Vallès, i Dolors Puig, psicopedagoga de l’EAP B-27 del Vallès Oriental.
Lourdes Muñoz Bernabeu, directora de l’Escola Bufalà de Badalona, i Isabel Pitarque Fernàndez, psicopedagoga de l’EAP B-55 de Badalona.

20 – 20.30 h Torn obert de paraules

4a sessió: 24-05-17

Modera: M. del Mar Aldámiz-Echevarría, ICE UB.

18 – 19.30 h Model consultoria d’organitzacions: com motivar el canvi en l’organització, estratègies a tenir en compte i a desenvolupar 
Pedro Delgado, consultor i auditor expert en sistemes de qualitat i millora, auditor en cap de sistemes ISO 9001, desenvolupador de Sistemes d’acreditació de la qualitat.

19.30 – 20.30 h Conclusions i torn obert de paraules

 

Comparteix