Acte de presentació del llibre: “La Práctica Reflexiva. Bases, modelos e instrumentos”
Ens fem ressò de la proposta que el Col·legi de Pedagogs de Catalunya i la Plataforma Internacional Pàctica Reflexiva.pro organitza:
Tres experiències reflexives en el marc de la Presentació del llibre LA PRÁCTICA REFLEXIVA. Bases, modelos e instrumentos, d’`Àngels Domingo Roget i M.Victòria Gómez Serés.
La Presentació anirà a càrrec del president del COPEC, Josep. M Elias i Costa, i tindrà lloc el dimarts 20 de maig de 2014 a la seu de COPEC a les 18h30.
Si hi esteu interessats, cal confirmar-ne l’assistència a comunicacio@pedagogs.cat
PROGRAMA DE L’ACTE
18:30h. Obertura i Presentació del llibre
Josep Maria Elias, President del Col·legi de Pedagogs de Catalunya
19h. Experiències reflexives
Àngels Domingo i M. Victòria Gómez
autores del llibre
20h. Brindis entre els assistents i signatura de llibres
Llicenciada en Ciències de l’Educació i doctora en Pedagogia per la Universitat Internacional de Catalunya. Docent, investigadora i consultora en diferents universitats d’Europa i Amèrica. Lidera la Plataforma Internacional Pràctica Reflexiva que investiga, difon i aplica metodologies formatives basades en la reflexió. És autora de llibres i publicacions científiques i articles d’innovació educativa. Col·legiada en el Col·legi de Pedagogs de Catalunya.
Llicenciada en Ciències de l’Educació, mestre i doctora en Pedagogia. Està dedicada a la docència i la investigació educativa. Experta en competències i metodologies docents, imparteix cursos, tallers i seminaris per a docents en formació sobre les competències docents i en especial la competència reflexiva. Forma part de l’equip creador i impulsor de la Plataforma Internacional i Professional per a la Formació de Formadors. Membre de la Junta de Govern i representant del Col·legi de Pedagog de Catalunya a Lleida.
El llibre, orientat a la pràctica, s’adreça a aquells pedagogs/gues, psicopedagogs/gues, docents, formadors/es, professionals de l’educació i responsables d’institucions educatives, interessats en promoure el seu desenvolupament professional mitjançant metodologies basades en la reflexió. Ofereix una base conceptual rigorosa sobre què és exactament la pràctica reflexiva, i l’aprenentatge reflexiu, i analitza el potencial didàctic que té la pròpia experiència per al desenvolupament personal i institucional. Es tracta, sens cap mena de dubte, d’una proposta formativa innovadora que aconsegueix una articulació profunda del coneixement teòric i el coneixement pràctic, conté propostes formatives, models i instruments pràctics per a emprendre i guiar la pràctica reflexiva individual, grupal i institucional.