Recull de Tweets de la Taula Debat sobre Salut Mental i Educació
En Francesc Mena de la Comisió de Comunicació de l’ACPO ha fet aquest recull d’aquells tuits que es van fer el passat 3 de desembre a la seu de l’ACPO, després de l’Assamblea i durant la Taula Debat sobre Salut Mental i Educació.
Els tuits recullen un breu resum de les intervencions més destacades de cada ponent:
Els tuits recullen un breu resum de les intervencions més destacades de cada ponent:
Enric Bolea
- crear vincle mitjançant diferents espais x afrontar els casos entre la familia-professionals-alumnes
- “Quan una necessitat educativa s’ha expressat pel subjecte s’ha convertit en demanda” Enric Bolea. #SalutMental
- “Cal redefinir el concepte de “benestar””. Enric Bolea ( en el sentit que es el benestar de
- “La promoció de la salut mental és inherent a la funció escolar”.
Eugenio Díaz
- En nombre de la salud todos somos susceptibles de ser diagnosticados. Tendencia a la sanitización de la escuela. Eugenio Díaz. #SalutMental
- Asistimos a una psicopatologización d la vida cotidiana y educativa. El sujeto está siempre bajo sospecha” Eugenio Díaz #SalutMental #ACPO
Joan de Diego
- Com atenem d forma inclusiva els alumnes amb trastorns mentals? És un punt que encara ens costa molt
- Els docents no poden assumir les altes dels hospitals de dia dels adolescents. Manquen recursos. #SalutMental
- La majoria de demandes d’USEE en matrícula viva és per perfils amb derivació per problemes en la salut mental
- “A part dels recursos, també cal capacitació i empoderament de la comunitat educativa”Joan de Diego
- “Per què cada vegada nanos més petits tenen conductes desajustades?” Joan de Diego #SalutMental i #Educació
Ramon Almirall
- “Deixar de banda els prejudicis anticlínics per la complementarietat de l’acció educativa i la terapèutica”
- “Retorn al llenguatge del trastorn quan haviem passat al llenguatge de les barreres a l’aprenentatge”
- Els actuals dictamens son un contrasentit, barregen nee i discapacitat quan haurien de ser conceptes antagònics.
- Deixem els alumnes mes greus en mans de perssonal sense rol professional, calen educadors i auxiliars, no zeladors