número nº 50 ÀÁF ÀMBITS DE PSICOPEDAGOGIA I ORIENTACIÓ

ambits 50

 

 

número nº 50 3a època de la versió digital i gratuïta d’ÀÁF ÀMBITS DE PSICOPEDAGOGIA I ORIENTACIÓ

 

SUMARI 50 (maig 2019)

www.ambitsaaf.cat

 

De Gutenberg a les interfícies: canvis en el funcionament cognitiu i relacional del subjecte

Joan Serra Capallera (Director d’Àmbits de Psicopedagogia i Orientació)

1-8
A propòsit de l’actualitat de la innovació educativa: entrevista amb Antoni Zabala

Ramon Almirall, Teresa Huguet (Consell de Redacció d’Àmbits de Psicopedagogia i Orientació)

9-18
Reconciliar-se amb el cos i els altres. Un exemple d’educació saludable

José Ramón Ubieto (Psicòleg clínic. Membre de la Associació Mundial de Psicoanàlisi. Professor de la UOC)

19-29
Notes sobre ciutat, educació i cultura

Joan Subirats (Catedràtic de Ciència Política UAB)

30-40
Evolució educativa: per què el com és més important que el què

David Bueno i Torrens (Professor de genètica a la UB, especialista en neurociència i educació)
Aprenentatge docent entre iguals: mestres i escoles que aprenen uns dels altres

David Duran Gisbert (Facultat de Ciències de l’Educació. Universitat Autònoma de Barcelona)

41-46

47-58

Pot haver-hi innovació sense recerca? Una proposta des de les comunitats d’indagació

Eva Liesa, Paula Mayoral (Universitat Ramon Llull. FPCEE Blanquerna. Grup de Recerca SINTE – LEST)

59-72
Les Escoles de Noves Oportunitats. Entrevista amb Begonya Gasch Yagüe, directora de la Fundació EL LLINDAR

Anna Farré, Ferran Sentís (Consell de Redacció d’Àmbits de Psicopedagogia i Orientació)

73-88
Compensa (Com pensa) l’escola? Algunes respostes a les necessitats educatives en un entorn “complex”
Lluís Espunya Danés (Psicopedagog. EAP del Gironès), Laura Claver Pedraza (Treballadora Social. EAP del Gironès), Cristina Riu Mir (Directora, Escola El Pla, Salt, Girona), David Mena Garcia (Cap d’estudis, Escola El Pla, Salt, Girona), Laura Lladó Martí (Secretària, Escola El Pla, Salt, Girona)
89-102
L’ atenció a la diversidad. El model ètic de l’escola inclusiva i orientadora

Jordi Carmona (Mestre), Mercè Olivé (Mestra)

103-115
Investigació-Acció en la transformació d’un centre cap a la inclusió

María José Bataller Mira (CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva, València), Ana Angulo Fernández-Pacheco (CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva, València), Miguel Àngel Gimeno (Escola CRA Benavites Quart de les Valls)

116-138
Centres de secundària que es mouen: Entrevista a tres instituts sobre la pràctica reflexiva i la innovació

Ramon Coma Dosrius (Catedràtic de Psicopedagogia i Orientació. Consell de Redacció Àmbits de Psicopedagogia i Orientació)

139-146
Innovació i atenció a l’alumnat amb Necessitats Educatives Especials

Carme Güell Serra (Directora de l’Escola Camins de Banyoles), Gràcia Compta Solà (Psicopedagoga de l’EAP G-08 del Pla de l’Estany)

147-155
Ocupar-se del benestar dels infants. Una prioritat dels equips de Pla de barris als centres educatius de la ciutat de Barcelona

Guillermo Gorostiza (Tècnic de l’Àrea d’educació inclusiva, Consorci d’Educació de Barcelona), Marta Comas (Cap de l’Àrea d’Innovació, Consorci d’Educació de Barcelona)

156-172
Trinitat Nova, miralls que ens fan visibles. Una oportunitat per construir un projecte educatiu global

Paloma Cívico Moreno (Ll. en Pedagogia, orientadora educativa i membre de l’equip de coordinació de l’ieTN),  Alba Sanagustin Ciprés (G. en Sociologia, mestra d’ed. Primària i coordinadora d’acció comunitària de l’ieTN), Joan Artigal i Valls (Mestre d’ed. infantil i plàstica, director de l’ieTN)

173-188
“Nicajoana”. Un projecte cooperatiu d’atenció a la diversitat

Enric Font (Director Vil·la Joana. Barcelona, Catalunya), Sandra Sáenz (Directora Fray B. Casas. San Ramón, Nicaragua)

189-199

ambits 50

Comparteix