número nº 50 ÀÁF ÀMBITS DE PSICOPEDAGOGIA I ORIENTACIÓ
número nº 50 3a època de la versió digital i gratuïta d’ÀÁF ÀMBITS DE PSICOPEDAGOGIA I ORIENTACIÓ
SUMARI 50 (maig 2019)
De Gutenberg a les interfícies: canvis en el funcionament cognitiu i relacional del subjecte Joan Serra Capallera (Director d’Àmbits de Psicopedagogia i Orientació) | 1-8 |
A propòsit de l’actualitat de la innovació educativa: entrevista amb Antoni Zabala Ramon Almirall, Teresa Huguet (Consell de Redacció d’Àmbits de Psicopedagogia i Orientació) | 9-18 |
Reconciliar-se amb el cos i els altres. Un exemple d’educació saludable José Ramón Ubieto (Psicòleg clínic. Membre de la Associació Mundial de Psicoanàlisi. Professor de la UOC) | 19-29 |
Notes sobre ciutat, educació i cultura Joan Subirats (Catedràtic de Ciència Política UAB) | 30-40 |
Evolució educativa: per què el com és més important que el què David Bueno i Torrens (Professor de genètica a la UB, especialista en neurociència i educació) David Duran Gisbert (Facultat de Ciències de l’Educació. Universitat Autònoma de Barcelona) | 41-46 47-58 |
Pot haver-hi innovació sense recerca? Una proposta des de les comunitats d’indagació Eva Liesa, Paula Mayoral (Universitat Ramon Llull. FPCEE Blanquerna. Grup de Recerca SINTE – LEST) | 59-72 |
Les Escoles de Noves Oportunitats. Entrevista amb Begonya Gasch Yagüe, directora de la Fundació EL LLINDAR Anna Farré, Ferran Sentís (Consell de Redacció d’Àmbits de Psicopedagogia i Orientació) | 73-88 |
Compensa (Com pensa) l’escola? Algunes respostes a les necessitats educatives en un entorn “complex” Lluís Espunya Danés (Psicopedagog. EAP del Gironès), Laura Claver Pedraza (Treballadora Social. EAP del Gironès), Cristina Riu Mir (Directora, Escola El Pla, Salt, Girona), David Mena Garcia (Cap d’estudis, Escola El Pla, Salt, Girona), Laura Lladó Martí (Secretària, Escola El Pla, Salt, Girona) | 89-102 |
L’ atenció a la diversidad. El model ètic de l’escola inclusiva i orientadora Jordi Carmona (Mestre), Mercè Olivé (Mestra) | 103-115 |
Investigació-Acció en la transformació d’un centre cap a la inclusió María José Bataller Mira (CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva, València), Ana Angulo Fernández-Pacheco (CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva, València), Miguel Àngel Gimeno (Escola CRA Benavites Quart de les Valls) | 116-138 |
Centres de secundària que es mouen: Entrevista a tres instituts sobre la pràctica reflexiva i la innovació Ramon Coma Dosrius (Catedràtic de Psicopedagogia i Orientació. Consell de Redacció Àmbits de Psicopedagogia i Orientació) | 139-146 |
Innovació i atenció a l’alumnat amb Necessitats Educatives Especials Carme Güell Serra (Directora de l’Escola Camins de Banyoles), Gràcia Compta Solà (Psicopedagoga de l’EAP G-08 del Pla de l’Estany) | 147-155 |
Ocupar-se del benestar dels infants. Una prioritat dels equips de Pla de barris als centres educatius de la ciutat de Barcelona Guillermo Gorostiza (Tècnic de l’Àrea d’educació inclusiva, Consorci d’Educació de Barcelona), Marta Comas (Cap de l’Àrea d’Innovació, Consorci d’Educació de Barcelona) | 156-172 |
Trinitat Nova, miralls que ens fan visibles. Una oportunitat per construir un projecte educatiu global Paloma Cívico Moreno (Ll. en Pedagogia, orientadora educativa i membre de l’equip de coordinació de l’ieTN), Alba Sanagustin Ciprés (G. en Sociologia, mestra d’ed. Primària i coordinadora d’acció comunitària de l’ieTN), Joan Artigal i Valls (Mestre d’ed. infantil i plàstica, director de l’ieTN) | 173-188 |
“Nicajoana”. Un projecte cooperatiu d’atenció a la diversitat Enric Font (Director Vil·la Joana. Barcelona, Catalunya), Sandra Sáenz (Directora Fray B. Casas. San Ramón, Nicaragua) | 189-199 |